رله پی ال سی و برق صنعتی

فرنام
رله پی ال سی و برق صنعتی
ن : فرنام ت : دو شنبه 29 خرداد 1402 ز : 16:11 | +

یکی از جالب ترین چیزها در مورد رله ها روش های مختلفی است که می توان آنها را در عمل پیاده سازی کرد. برای مثال، صدها برنامه کاربردی در هر صنعتی وجود دارد.

      با این حال، برنامه های رله - به طور کلی - را می توان به سه برنامه اصلی تقسیم کرد.

این سه عملکرد اصلی عبارتند از جداسازی، تقویت و تبدیل. رله های مکعب یخ به طور سنتی این عملکردها را در صنعت انجام می دهند. هنوز نیاز به محصولاتی وجود دارد که بتوانند این وظایف را انجام دهند، اگرچه فناوری ما برای دستیابی به آنها در حال تغییر است. اما قبل از اینکه در قسمت 3 به آن بپردازیم، اجازه دهید این برنامه ها را با جزئیات بیشتری در زیر بررسی کنیم.
انزوا

جداسازی شامل استفاده از یک رله برای جداسازی فیزیکی و الکتریکی یک سیگنال از سیگنال دیگر است. سیگنال اول رله را روشن یا خاموش می کند و سیگنال دوم آن را روشن می کند. دلیل اصلی انجام این کار جلوگیری از ورود ولتاژهای گذرا و آسیب رساندن به کارت های IO است. دلیل دیگر استفاده از رله های ایزوله، ساده سازی عملیات تعمیر و نگهداری است. کنتاکت های رله طول عمر محدودی دارند و در استفاده های سنگین، مانند جریان بالا یا سوئیچینگ فرکانس بالا، ممکن است قبل از خود دستگاه یا سیستم به پایان عمر خود برسند. در هر دو سناریو، یک رله قابل اتصال تعمیر و نگهداری را به شدت ساده می کند. خود رله بار فرسودگی و پارگی را به دوش می کشد و زمانی که عمرش به پایان رسید به راحتی قابل تعویض است. این یک راه حل ساده، صرفه جویی در زمان و مقرون به صرفه برای جایگزینی است که شامل تعویض کارت های IO گران قیمت در هنگام خرابی یک تماس رله است.
تقویت

در تقویت، یک رله یک سیگنال با توان محدود می گیرد و با سوئیچ کردن یک سیگنال بزرگتر و قوی تر به بار، آن را تقویت می کند. اغلب، کارت خروجی PLC در جریان محدود است و کانال خروجی برای هدایت بار بزرگتر مناسب نیست. با گرفتن سیگنال کم مصرف از کارت و استفاده از آن برای روشن کردن سیم پیچ رله، می توان مجموعه ای از کنتاکت های متصل به یک منبع تغذیه قوی تر را تغییر داد و با موفقیت بار را تقویت کرد و سیگنال خروجی اصلی را تقویت کرد.
تبدیل

تبدیل آخرین دسته استفاده از رله است. یافتن ورودی‌ها و خروجی‌هایی که در سطوح مختلف ولتاژ در میدان در مقایسه با کابین کنترل کار می‌کنند، غیرمعمول نیست. به جای استفاده از رله برای جداسازی سیگنال های مشابه یا تقویت ولتاژهای مشابه، می توان از رله برای تبدیل یک نوع یا سطح ولتاژ به دیگری استفاده کرد. داشتن IO در میدان که با ولتاژهای متناوب، مانند موتورها یا شیرهای 120VAC کار می کند، معمول است.
همچنین استفاده از 24VDC IO در PLC بسیار رایج است. این به دلیل ماهیت همه جا حاضر سیم کشی کنترل DC ولتاژ پایین و تمایل شدید برای ایمن کردن کابینت های کنترل است. 24VDC IO همچنین به طور کلی هزینه کمتری نسبت به 120VAC IO دارد. رله‌ها چه سهولت یکپارچه‌سازی، ادغام سیستم‌های قدیمی با کنترل‌کننده‌های جدید یا صرفه‌جویی در هزینه‌ها باشد، رله‌ها می‌توانند به طور قابل اعتماد و مقرون به صرفه ولتاژ سیستم را بین IO و میدان تبدیل کنند.

لینک سایت
اکنون که کاربردهای جهانی رله ها را می دانیم، در پست بعدی نحوه استفاده از یک سیستم رله مهندسی شده را برای بهبود بهره وری و کاهش نیاز به فضای کابینت کنترل، و در عین حال عمر طولانی، بررسی خواهیم کرد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: